Wednesday 7 August 2013

Loneranger

I stumbled upon my friends blog post. I just google something about loneranger because im kinda feeling lonely at that time. And then her post show up. Gobstrucked fer while. I never notice her blog before this. she is a real blogger kot. because she been blogging since 2009. ezlnnasha.blogspot.com I wouldnt mind copying her post because she would never know pun .. hek hek .. I hope I wont dissapoint her ahahahaahh .. should I consider myself as a loneranger? teringat pula time tengok movie lone ranger ,, johnny depp is hella funny as always .. although the story line was quite not interesting, indeed .. tak habes2 feed the bird on his head .. ok ok ,, here her blogpost :3


LONERANGER.


Loneranger ni kalau nak bagi definition dia secara tak formal memang lah banyak. Kalau secara formal, aku pun taktau ada ka tak and aku malaihh nak pi Google. Okay so dalam context yang aku cakap ni. Loneranger tu ialah seorang yang melakukan hal dia sorang sorang dia dan dia tak effected pun dengan orang lain.

Kira dia tak hidup macam a pack of wolves or a fleet of sparrows. Dia lebih kepada Pheonix yang hidup sekoq sekoq dia yang tak even jejak tanah pun, more to leopards, jaguars and eagles. Depa ni lah loneranger in animal kingdom and without a single doubt, they're in the group of animals which are.. well.. awesome.

Aku observe loneranger loneranger dekat sekolah and ada satu hari tu aku sembang dengan kawan sejak darjah 2 aku. Aku tanya dia, 'You think kan, does she mind being like a loneranger?' And dia jawab, 'No, because she is great in everything. She basically got nothing to worry about'.

And that is why aku kadang kadang admire lonerangers ni. Diorang boleh survive in any kind of like social environment. Selalunya diorang ni either boleh ngam dengan semua orang or memang betul betul alone but they don't mind at all. Janganlah cakap pasal loner emo yang memang suka duduk sorang sorang mutter to themselves. Aku cakap based on parameter yang aku dah set aite.

Survival skills depa, lagi lagi dalam teenage years ni sangat awesome. And in like studies, kadang kadang kita rasa kena duduk dengan ada kawan dekat sebelah sebab cikgu cikgu tanya soalan lepas tu takut tak boleh jawab. Loneranger yang sorang ni aku tengok, tak kira lah cikgu apa pun, dia lekkk ja duk sorang sebab apa soalan yang cikgu tanya dia memang boleh jawab and dia nampak macam happy ja jadi loneranger.

Lonerangers bukannya tak berkawan langsung dengan orang. Just dia tak melekat like prinsip bestfriends forever tu mungkin dia tak apply dalam hidup dia. Yang paling best, tak adalah orang yang nak sakitkan hati dia dan dia pun mungkin sangat jarang nak ter-effected dengan perangai/actions orang lain.

Like cool gila kan?

No comments:

Post a Comment